Ing. Jakub Michulek, PhD.
Oddelenie marketingu a spoločenských vied
Kontakty
Doplnkové informácie
| Researcher ID: | DEM-8067-2022 |
| ORCID Number: | https://orcid.org/0000-0002-5421-1888 |
| Pozícia: | Odborný asistent, Katedra ekonomiky |
| Miestnosť: | BF346 |
| Mail: | |
| Telefónne číslo: | +421 41 5133 223 |
| Konzultačné hodiny: | Pondelok 12:00-14:00 |
Zabezpečované predmety:
| Medzinárodné podnikanie | II. stupeň Ing. |
| Organizácia manažérskej práce | II. stupeň Ing. |
| Marketing | I. stupeň Bc. |
| Podnikové plánovanie | I. stupeň Bc. |
Vzdelávanie a graduačný rast:
PhD. Interné doktorandské štúdium, Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, odbor 6213 ekonómia a manažment, názov dizertačnej práce: Patologické vzťahy na pracovisku v podniku – výskyt, konzekvencie, eliminácia, 2024.
Ing. Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, odbor: 3.3.16 ekonomika a manažment podniku, názov diplomovej práce: Interná marketingová komunikácia vybraného podniku, 2021.
Vedeckovýskumné zameranie:
Predmetom záujmu Ing. Jakuba Michuleka, PhD., je marketingová komunikácia a problematika patologických vzťahov na pracovisku. Celé štúdium absolvoval na Fakulte prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov na Žilinskej univerzite v Žiline v odbore ekonomika a manažment podniku. Vo svojej diplomovej práci sa venoval internej marketingovej komunikácii vybraného podniku. V dizertačnej práci riešil problematiku patologických vzťahov na pracovisku a navrhol metodický postup monitorovania, eliminácie a prevencie patologických vzťahov pre veľké a stredné podniky vykonávajúce svoju činnosť na území Slovenskej republiky. Vo svojej vedeckovýskumnej činnosti sa zameriava na interdisciplinárny výskum zameraný na dynamiku organizačného správania, digitálnu transformáciu, behaviorálne faktory výkonnosti a etické aspekty podnikania v kontexte meniacich sa socio-ekonomických podmienok. Participoval na riešení viacerých vedeckovýskumných projektov v rámci projektov VEGA. Taktiež participoval, resp. participuje na riešení štrukturálnych projektov. Je spoluautorom viac ako tridsiatich pôvodných vedeckých prác, z ktorých väčšina je publikovaná v zahraničných recenzovaných časopisoch alebo vo forme výstupu z medzinárodných vedeckých konferencií. Medzi najvýznamnejšie časopisy z oblasti pôsobenia, v ktorých publikoval svoje výstupy, možno zaradiť časopisy ako Agriculture, Frontiers in Psychology, Administrative Sciences, Stats či Journal of International Studies. Na jeho práce bolo zaznamenaných viac ako 100 ohlasov. Na katedre ekonomiky v súčasnosti pôsobí ako odborný asistent.
Počas pôsobenia na katedre ekonomiky zabezpečuje semináre a cvičenia nasledujúcich predmetov: finančná analýza a plánovanie, marketing, medzinárodné podnikanie, organizácia manažérskej práce, podnikové plánovanie a strategický marketing.
Najvýznamnejšie vedecké publikácie:
Gajdosikova, D., & Michulek, J. (2025). Artificial Intelligence Models for Bankruptcy Prediction in Agriculture: Comparing the Performance of Artificial Neural Networks and Decision Trees. In: Agriculture, 15(10), 1077. (2024: 3.6 - IF, Q1 - JCR, Q1 - SJR). https://doi.org/10.3390/agriculture15101077
Michulek, J., Gajanova, L., Sujanska, L., Tesarova, E. N. (2024). Understanding How Workplace Dynamics Affect the Psychological Well-Being of University Teachers. In: Administrative Sciences, 14(12), 336. (2023: 3.0 - IF, Q2 - JCR, Q2 - SJR). https://doi.org/10.3390/admsci14120336
Michulek, J., Gajanova, L., Krizanova, A., Blazek, R. (2024). Why Do Companies Cook the Books? Empirical Study of the Motives of Creative Accounting of Slovak Companies. In: Administrative Sciences, 14(7), 158. (2023: 3.0 - IF, Q2 - JCR, Q2 - SJR). https://doi.org/10.3390/admsci14070158
Michulek, J., Gajanova, L., Krizanova, A., Nadanyiova, M. (2023). Determinants of improving the relationship between corporate culture and work performance: Illusion or reality of serial mediation of leadership and work engagement in a crisis period?. In: Frontiers in Psychology, 14, 1135199. (2022: 3.8 - IF, Q1 - JCR, Q2 - SJR). https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1135199
Blazek, R., Durana, P., Michulek, J. (2023). Renaissance of Creative Accounting Due to the Pandemic: New Patterns Explored by Correspondence Analysis. In: Stats, 6(1), 411-430. (2022: 1.3 – IF). https://doi.org/10.3390/stats6010025
Scientometrické údaje:
| WoS | |
| h-index | 2 |
| počet verifikovaných recenzií | 55 |
| SCOPUS | |
| h-index | 4 |
| Google Scholar | |
| h-index | 7 |
| i10-index | 4 |
Projekty:
VEGA 1/0469/25, Emergentný prístup v prostredí behaviorálnej ekonómie zameraný na udržateľné nákupné správanie prostredníctvom marketingového manažmentu - spoluriešiteľ
VEGA 1/0409/23, Forenzný marketing ako fundament objektívnej empirickej podpory manažérskych rozhodovacích procesov - spoluriešiteľ
VEGA 1/0032/21, Marketing engineering ako progresívna platforma optimalizácie manažérskych rozhodovacích procesov v kontexte súčasných výziev marketingového riadenia - spoluriešiteľ
VEGA 1/0064/20, Behaviorizmus v spoločensky zodpovednej komunikačnej stratégii podniku - spoluriešiteľ
