prof. Ing. Anna Križanová, CSc.
Oddelenie marketingu a spoločenských vied
Kontakty
Doplnkové informácie
| Researcher ID: | 0000-0003-0331-8826 |
| ORCID Number: | https://orcid.org/0000-0003-0331-8826 |
| Pozícia: | Profesorka, Prorektorka pre vzdelávanie na UNIZA |
| Miestnosť: | BF 314, AA 322 |
| Mail: | |
| Telefónne číslo: | +421/41/513 32 02, +421/41/513 5150 |
| Konzultačné hodiny: | Utorok : 13.00 – 15.00 |
Zabezpečované predmety:
|
Manažment a marketing |
I. stupeň Bc. |
|
Marketing |
I. stupeň Bc. |
|
Medzinárodný marketing |
II. stupeň Ing. |
|
Podnikovohospodárska náuka |
III. stupeň – PhD. |
|
Marketingový manažment |
III. stupeň – PhD. |
Vzdelávanie a graduačný rast:
|
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa |
Vysoká škola dopravy a spojov v Žiline |
1983 |
cestná doprava/ prevádzka a ekonomika cestnej a mestskej dopravy |
|
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa |
Vysoká škola dopravy a spojov v Žiline, externá vedecká ašpirantúra |
1996 |
odbor: 62-03-9 odvetvové a prierezové ekonomiky program: Ekonomika dopravy, spojov a služieb |
|
Titul docent |
Žilinská univerzita v Žiline |
2002 |
odbor: 62-03-9 odvetvové a prierezové ekonomiky |
|
Titul profesor |
Žilinská univerzita v Žiline |
2011 |
odbor: 3.3.16 ekonomika a manažment podniku |
Vedeckovýskumné zameranie:
Vo vedeckovýskumnej činnosti sa prof. Ing. Anna Križanová, CSc. orientuje na marketingový manažment, predovšetkým na oblasť marketingu služieb, špecificky na analýzu a identifikáciu východísk pre tvorbu a formovanie ponuky podnikov služieb, politiku značky, marketingovú cenovú politiku podniku, marketingovú komunikačnú politiku podniku a medzinárodný marketing.
Najvýznamnejšie pedagogické výstupy (5max):
KRIŽANOVÁ, A. – Nádanyiová, M. – Vrtaňa, D. Základy marketingu. Žilina: Edis – vydavateľstvo UNIZA, 2024. 192 s. ISBN 978-80-554-2118-6Medzinárodný marketing / Anna Križanová a kolektív. - 1. vyd. - Žilina : Georg, 2010. - 263 s., [AH 18,152]. - ISBN 978-80-89401-13-0.
E-marketing - súčasť marketingovej stratégie / Jana Majerová, Anna Križanová. - 1. vyd. - Bratislava : DOLIS, 2015. - 158 s., [AH 10,16]. - ISBN 978-80-8181-004-6.
Základy marketingu I / Eva Birnerová, Anna Križanová. - 2. preprac. vyd. - Žilina : Žilinská univerzita, 2008. - 163 s., AH 15,48, VH 15,95. - ISBN 978-80-8070-836-8. - 3. vyd. - Žilina : Žilinská univerzita, 2012. - ISBN 978-80-554-0481-3.
Základy marketingu II / Eva Birnerová, Anna Križanová. - 3. preprac. vyd. - Žilina : Žilinská univerzita, 2013. - 156 s., [AH 15,00; VH 15,47]. - ISBN 978-80-554-0766-1.
Praktikum z marketingu / Anna Križanová, Jana Klieštiková. - 1. vyd. - Žilina : Žilinská univerzita, 2016. - 152 s., [AH 13,28; VH 13,98]. - ISBN 978-80-554-1306-8.
Najvýznamnejšie vedecké publikácie (5max):
Managerial decision-making in the process of managing corporate changes in Slovak production enterprises in the context of strengthening competitiveness / Vrtaňa, D., Rosnerová, Z., Križanová, A. In Journal of Competitivess 2024. 20 p. ISSN 1804-171X. IF 2,6. WOS Q1-Q3
The Impact of Visual Product Communication on Customers' Irrational Buying Behaviour / Kusá, A., Beličková, P., Vrtaňa, D., Križanová, A. In: EUROPEAN JOURNAL OF MEDIA ART AND PHOTOGRAPHY 2023. 9 p. ISSN 339-4940 WOS Q1
Analysis of Website Performance Dependence on Global Brand Value / Gajanová, Ľ., Križanová, A., Lazaroiu, G. In ADVANCES IN CROSS-SECTION DATA METHODS IN APPLIED ECONOMIC RESEARCH, ICOAE 2019, Springer Proceedings in Business and Economics 2020. 15 p. ISSN 2198-7246. WOS.
Profil kształcenia akademickiego w euroregionie Beskidy a oczekiwania transgranicznego rynku pracy / Jacek Binda, Anna Križanová, Jan Ostoj, Martin Bugaj, Elzbieta Rak-Młynarska, Radovan Madleňák, vedecká monografia (vyšla aj v AJ), 1. wyd. Bielsko-Biała: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Prawa, 2014., 154 s. ISBN 978-83-61310-37-2.
The customer contentment with products and services in telecommunications sector in the Slovak republic / Anna Krizanova, Gabriela Masarova, Juraj Kolencik, In: Communications: scientific letters of the University of Žilina. ISSN 1335-4205. Vol. 16, no. 2, 2014, pp. 51-57. Evidované v databáze SCOPUS. H Index 13.
Scientometrické údaje:
| WoS | |
| h-index | 17 |
| SCOPUS | |
| h-index | 15 |
| Google Scholar | |
| h-index | 20 |
| i10-index | 33 |
Projekty:
|
APVV |
15-0505 Integrovaný model manažérskej podpory budovania a riadenia hodnoty značky v špecifických podmienkach SR – zodpovedný riešiteľ |
2016-2020 |
|
MŠ SR SAV |
1/4326/97 Ekonomické a kvalitatívne hodnotenie dopravy – spoluriešiteľ |
1997-1999 |
|
VEGA |
1/8183/01 Ekonomické a kvalitatívne vplyvy implementácie legislatívy EÚ do legislatívy SR v oblasti cestnej dopravy – spoluriešiteľ |
2001-2003 |
|
VEGA |
1/0497/03 Metodika stanovenia indexu spokojnosti zákazníka vo verejnej osobnej doprave – spoluriešiteľ |
2003-2005 |
|
VEGA |
1/2567/05 Marketingové aktivity podnikov hromadnej osobnej cestnej a železničnej dopravy – účastníkov integrovaného dopravného systému v procese tvorby a formovania ich ponuky – zodpovedný riešiteľ |
2005-2007 |
|
VEGA |
1/4647/07 Dynamický model motivácie ľudského potenciálu (výskum problematiky motivácie a motivovania ľudského potenciálu z hľadiska pôsobenia závažných situačných vplyvov a zachovania efektívnosti ľudského snaženia) – spoluriešiteľ |
2007-2009 |
|
VEGA |
1/0471/08 Marketingová komunikácia podniku služieb – integrovaný model podnikovej komunikácie so zákazníkom – zodpovedný riešiteľ |
2008-2010 |
|
VEGA |
1/0357/11 Výskum možnosti aplikácie fuzzy-stochastického prístupu a CorporateMatrics ako nástrojov kvantifikácie rizík – spoluriešiteľ |
2011-2013 |
|
VEGA |
1/0473/12 Integrovaný model budovania hodnoty značky ako nástroja marketingového mixu podniku, zodpovedný riešiteľ |
2012-2014 |
|
VEGA |
1/0024/15 Základný výskum vnímania spoločenskej zodpovednosti podniku ako hodnoty pre zákazníka, zodpovedný riešiteľ |
2015-2017 |
|
VEGA |
1/0718/18 Vplyv psychografických aspektov cenotvorby na marketingovú stratégiu podnikov naprieč výrobkami a trhmi |
2018-2020 |
|
VEGA |
1/0032/21 Marketing engineering ako progresívna platforma optimalizácie manažérskych rozhodovacích procesov v kontexte súčasných výziev marketingového riadenia |
2021– 2023 |
|
SOCRATES |
Training university academic staff to become trainers in outreach activities, Univerzita Palackého Olomouc – spoluriešiteľ |
2005-2007 |
|
SOL |
2CE134P2 A Comprehensive Road Safety Strategy for Europe – spoluriešiteľ |
2010-2013 |
|
IEE |
IEE/09/862/SI2.558304 ISEMOA Improving seamless energy-efficient mobility chains for all – spoluriešiteľ |
2010–2013 |
|
IEE |
IEE/10/274/SI2.589418 TRANSPORT LEARNING - Empowerment of practitioners to achieve energy savings in urban transport – spoluriešiteľ |
2011-2014 |
|
IVF |
21120319 Moving towards V4 Road Safety Strategy – spoluriešiteľ |
2012 |
|
IVF |
31110045 SusTrans - Cooperation for sustainable transport in the Visegrad region – spoluriešiteľ |
2012-2013 |
|
IVF |
31310035 ProSAFE - Intensifying Professional Collaboration For Safer Road Transportation Among the Visegrad Countries – spoluriešiteľ |
2013-2014 |
|
TEMPUS |
530632 JOINITS - Joint Master Programme in Intelligent Transport Systems – spoluriešiteľ |
2013-2015 |
|
EÚ-ŠF |
Kvalita vzdelávania a rozvoj ľudských zdrojov ako piliere vedomostnej spoločnosti na Fakulte PEDAS Žilinskej univerzity v Žiline – zodpovedný riešiteľ |
2013-2015 |
Doplňujúce informácie:
- Pobyty v zahraničí:
- 6 mesačný študijný pobyt na Inštitúte telekomunikácií - fakulte riadenia, Katedra manažmentu, Evry, Francúzsko: projekt TEMPUS IMG 1013/96 v r.1997 a štipendium Francúzskej vlády ukončený prednáškou na fakulte na tému: La politique de marketing des entreprises de services et ses conditions en Slovaquie
- 2 týždňová stáž v Groupe ESC Bordeaux, Francúzsko, 2000, získanie certifikátu Certificat de Formation professionel continue de L´Institute superieur de logistique industrielle (ISLI) et L´Université de Žilina „D´études Supérieures en Management Logistique Globale, (certifikát „Vyššie štúdium v riadení globálnej logistiky“), 2000.
- Erazmus stáž, Politechnika Lubelska, máj 2019
- Členka predsedníctva Odboru ekonomiky a manažmentu Slovenskej akadémie pôdohospodárskych vied (od 7.1.2022)
- Členka redakčnej rady časopisu:
Ekonomika a spoločnosť, EF UMB BB,
Acta Oeconomika Universitatis Selye, EF Univerzity J. Selyeho v Komárne
Členka vedeckej rady vydavateľstva Wolters Kluwer SR s.r.o. pre oblasť marketingu a marketingovej komunikácie
- Členka vedeckej rady vedeckého časopisu:
- Postępy Techniki Przetwórstwa Spożywczego, Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie, Wyzsa Szkola Menedzerska, Warszawa
- Technical Issues, Akademia Morska v Szczecinie
- Journal of civil engineering and Transport „TransEngin“, Kazimierz Pulaski University of Technology and Humanitties in Radom, Poland
- Členka Vedeckej rady: UNIZA, Fakulty PEDAS UNIZA,
- Predsedníčka Redakčnej a edičnej rady UNIZA
