prof. Ing. Anna Križanová, CSc.
Oddelenie marketingu a spoločenských vied
Doplnkové informácie
Researcher ID: 0000-0003-0331-8826
ORCID Number https://orcid.org/0000-0003-0331-8826
Pozícia: profesorka, prorektorka pre vzdelávanie na UNIZA
Miestnosť: BF 314, AA 322
Mail:
Telefónne číslo: +421 41 513 5150
Konzultačné hodiny: Utorok : 13.00 – 15.00
Zabezpečované predmety:
Manažment a marketing |
I. stupeň Bc. |
Marketing |
I. stupeň Bc. |
Medzinárodný marketing |
II. stupeň Ing. |
Podnikovohospodárska náuka |
III. stupeň – PhD. |
Marketingový manažment |
III. stupeň – PhD. |
Vzdelávanie a graduačný rast:
Vysokoškolské vzdelanie druhého stupňa |
Vysoká škola dopravy a spojov v Žiline |
1983 |
cestná doprava/ prevádzka a ekonomika cestnej a mestskej dopravy |
Vysokoškolské vzdelanie tretieho stupňa |
Vysoká škola dopravy a spojov v Žiline, externá vedecká ašpirantúra |
1996 |
odbor: 62-03-9 odvetvové a prierezové ekonomiky program: Ekonomika dopravy, spojov a služieb |
Titul docent |
Žilinská univerzita v Žiline |
2002 |
odbor: 62-03-9 odvetvové a prierezové ekonomiky |
Titul profesor |
Žilinská univerzita v Žiline |
2011 |
odbor: 3.3.16 ekonomika a manažment podniku |
Vedeckovýskumné zameranie:
Vo vedeckovýskumnej činnosti sa prof. Ing. Anna Križanová, CSc. orientuje na marketingový manažment, predovšetkým na oblasť marketingu služieb, špecificky na analýzu a identifikáciu východísk pre tvorbu a formovanie ponuky podnikov služieb, politiku značky, marketingovú cenovú politiku podniku, marketingovú komunikačnú politiku podniku a medzinárodný marketing.
Najvýznamnejšie pedagogické výstupy (5max):
Medzinárodný marketing / Anna Križanová a kolektív. - 1. vyd. - Žilina : Georg, 2010. - 263 s., [AH 18,152]. - ISBN 978-80-89401-13-0.
E-marketing - súčasť marketingovej stratégie / Jana Majerová, Anna Križanová. - 1. vyd. - Bratislava : DOLIS, 2015. - 158 s., [AH 10,16]. - ISBN 978-80-8181-004-6.
Základy marketingu I / Eva Birnerová, Anna Križanová. - 2. preprac. vyd. - Žilina : Žilinská univerzita, 2008. - 163 s., AH 15,48, VH 15,95. - ISBN 978-80-8070-836-8. - 3. vyd. - Žilina : Žilinská univerzita, 2012. - ISBN 978-80-554-0481-3.
Základy marketingu II / Eva Birnerová, Anna Križanová. - 3. preprac. vyd. - Žilina : Žilinská univerzita, 2013. - 156 s., [AH 15,00; VH 15,47]. - ISBN 978-80-554-0766-1.
Praktikum z marketingu / Anna Križanová, Jana Klieštiková. - 1. vyd. - Žilina : Žilinská univerzita, 2016. - 152 s., [AH 13,28; VH 13,98]. - ISBN 978-80-554-1306-8.
Najvýznamnejšie vedecké publikácie (5max):
The proposal of activities of pricing policy in the process of building and managing brand value in Slovak Republic / Križanová A., Majerová J., In: Advances in Intelligent Systems Research, vydavateľstvo ATLANTIS PRESS, ISSN 1951-6851, 2013, vol. 26, s. 416-419. Evidované v databáze Web of Science.
Profil kształcenia akademickiego w euroregionie Beskidy a oczekiwania transgranicznego rynku pracy / Jacek Binda, Anna Križanová, Jan Ostoj, Martin Bugaj, Elzbieta Rak-Młynarska, Radovan Madleňák, vedecká monografia (vyšlo aj v AJ), 1. wyd. Bielsko-Biała: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Prawa, 2014., 154 s. ISBN 978-83-61310-37-2.
The impact of psychografic segmentation on increasing hotel traffic in the / Martina Gogolová, Anna Križanová, In: Promet – Traffic & Transportation: scientific journal on traffic and transportation research. ISSN 0353-5320. Vol. 20, no. 6, 2008. p. 401-404. Evidované v databáze Web of Science a SCOPUS. IF (2008) = 0,072. H Index 10
The customer contentment with products and services in telecommunications sector in the Slovak republic / Anna Krizanova, Gabriela Masarova, Juraj Kolencik, In: Communications: scientific letters of the University of Žilina. ISSN 1335-4205. Vol. 16, no. 2, 2014, pp. 51-57. Evidované v databáze SCOPUS. H Index 13
Subsidies to Increase Remote Pollution? / Kliestikova Jana, Krizanova Anna, Corejova Tatiana, Kral Pavol, Spuchlakova Erika. In: Science and engineering ethics, Springer Publisher, Vol. 23, No. 5, pp. 1471-1147, 2017, ISSN 1353-3452. Evidované v databáze Web of Science a SCOPUS. IF(2017) = 2,229. H Index 37. Current Contents.
Scientometrické údaje:
WoS: h-index 15
SCOPUS: h-index 12
Google Scholar:
h-index 17
i10-index 25
Projekty:
APVV |
15-0505 Integrovaný model manažérskej podpory budovania a riadenia hodnoty značky v špecifických podmienkach SR – zodpovedný riešiteľ |
2016-2020 |
MŠ SR SAV |
1/4326/97 Ekonomické a kvalitatívne hodnotenie dopravy – spoluriešiteľ |
1997-1999 |
VEGA |
1/8183/01 Ekonomické a kvalitatívne vplyvy implementácie legislatívy EÚ do legislatívy SR v oblasti cestnej dopravy – spoluriešiteľ |
2001-2003 |
VEGA |
1/0497/03 Metodika stanovenia indexu spokojnosti zákazníka vo verejnej osobnej doprave – spoluriešiteľ |
2003-2005 |
VEGA |
1/2567/05 Marketingové aktivity podnikov hromadnej osobnej cestnej a železničnej dopravy – účastníkov integrovaného dopravného systému v procese tvorby a formovania ich ponuky – zodpovedný riešiteľ |
2005-2007 |
VEGA |
1/4647/07 Dynamický model motivácie ľudského potenciálu (výskum problematiky motivácie a motivovania ľudského potenciálu z hľadiska pôsobenia závažných situačných vplyvov a zachovania efektívnosti ľudského snaženia) – spoluriešiteľ |
2007-2009 |
VEGA |
1/0471/08 Marketingová komunikácia podniku služieb – integrovaný model podnikovej komunikácie so zákazníkom – zodpovedný riešiteľ |
2008-2010 |
VEGA |
1/0357/11 Výskum možnosti aplikácie fuzzy-stochastického prístupu a CorporateMatrics ako nástrojov kvantifikácie rizík – spoluriešiteľ |
2011-2013 |
VEGA |
1/0473/12 Integrovaný model budovania hodnoty značky ako nástroja marketingového mixu podniku, zodpovedný riešiteľ |
2012-2014 |
VEGA |
1/0024/15 Základný výskum vnímania spoločenskej zodpovednosti podniku ako hodnoty pre zákazníka, zodpovedný riešiteľ |
2015-2017 |
VEGA |
1/0718/18 Vplyv psychografických aspektov cenotvorby na marketingovú stratégiu podnikov naprieč výrobkami a trhmi |
2018-2020 |
VEGA |
1/0032/21 Marketing engineering ako progresívna platforma optimalizácie manažérskych rozhodovacích procesov v kontexte súčasných výziev marketingového riadenia |
2021– 2023 |
SOCRATES |
Training university academic staff to become trainers in outreach activities, Univerzita Palackého Olomouc – spoluriešiteľ |
2005-2007 |
SOL |
2CE134P2 A Comprehensive Road Safety Strategy for Europe – spoluriešiteľ |
2010-2013 |
IEE |
IEE/09/862/SI2.558304 ISEMOA Improving seamless energy-efficient mobility chains for all – spoluriešiteľ |
2010–2013 |
IEE |
IEE/10/274/SI2.589418 TRANSPORT LEARNING - Empowerment of practitioners to achieve energy savings in urban transport – spoluriešiteľ |
2011-2014 |
IVF |
21120319 Moving towards V4 Road Safety Strategy – spoluriešiteľ |
2012 |
IVF |
31110045 SusTrans - Cooperation for sustainable transport in the Visegrad region – spoluriešiteľ |
2012-2013 |
IVF |
31310035 ProSAFE - Intensifying Professional Collaboration For Safer Road Transportation Among the Visegrad Countries – spoluriešiteľ |
2013-2014 |
TEMPUS |
530632 JOINITS - Joint Master Programme in Intelligent Transport Systems – spoluriešiteľ |
2013-2015 |
EÚ-ŠF |
Kvalita vzdelávania a rozvoj ľudských zdrojov ako piliere vedomostnej spoločnosti na Fakulte PEDAS Žilinskej univerzity v Žiline – zodpovedný riešiteľ |
2013-2015 |
Doplňujúce informácie:
- Pobyty v zahraničí:
- 6 mesačný študijný pobyt na Inštitúte telekomunikácií - fakulte riadenia, Katedra manažmentu, Evry, Francúzsko: projekt TEMPUS IMG 1013/96 v r.1997 a štipendium Francúzskej vlády ukončený prednáškou na fakulte na tému: La politique de marketing des entreprises de services et ses conditions en Slovaquie
- 2 týždňová stáž v Groupe ESC Bordeaux, Francúzsko, 2000, získanie certifikátu Certificat de Formation professionel continue de L´Institute superieur de logistique industrielle (ISLI) et L´Université de Žilina „D´études Supérieures en Management Logistique Globale, (certifikát „Vyššie štúdium v riadení globálnej logistiky“), 2000.
- Členka predsedníctva Odboru ekonomiky a manažmentu Slovenskej akadémie pôdohospodárskych vied (od 7.1.2022)
- Členka redakčnej rady časopisu:
Ekonomika a spoločnosť, EF UMB BB,
Acta Oeconomika Universitatis Selye, EF Univerzity J. Selyeho v Komárne
Ekonomika poľnohospodárstva
Členka vedeckej rady vydavateľstva Wolters Kluwer SR s.r.o. pre oblasť marketingu a marketingovej komunikácie
- Členka vedeckej rady vedeckého časopisu:
- Postępy Techniki Przetwórstwa Spożywczego, Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie, Wyzsa Szkola Menedzerska, Warszawa
- Technical Issues, Akademia Morska v Szczecinie
- Journal of civil engineering and Transport „TransEngin“, Kazimierz Pulaski University of Technology and Humanitties in Radom, Poland
- Členka Českej marketingovej spoločnosti
- Členka Vedeckej rady: UNIZA, Fakulty PEDAS UNIZA, Fakulty humanitných vied UNIZA, EF UMB Banská Bystrica
- Predsedníčka Redakčnej a edičnej rady UNIZA