Oddelenie marketingu a spoločenských vied

Pozícia:
Zástupca vedúceho katedry
Adresa
BF309
COM_CONTACT_EMAIL
Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
Telefónne číslo
+421/41/513 32 32

Doplnkové informácie

Doplnkové informácie

Oddelenie:                             Oddelenie marketingu a spoločenských vied

Researcher ID:                     P-3291-2015

ORCID Number                   https://orcid.org/0000-0001-6970-563X

Pozícia:                                 zástupca vedúceho Katedry ekonomiky, profesor

Miestnosť:                            BF 309

Mail:                                      Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

Telefónne číslo:                     +421 41 513 3232

Konzultačné hodiny:            pondelok 9:00 – 11:00           

Zabezpečované predmety (uviesť tie ktoré garantujem alebo zabezpečujem podľa novej akreditácie v I. II. a III. stupni štúdia):               

Strategický marketing

I. stupeň Bc.

Kalkulácie a rozpočty

I. stupeň Bc.

Projektový manažment

II. stupeň Ing.

Európske štrukturálne a investičné fondy

II. stupeň Ing.

Manažment

III. stupeň – PhD.

                                                          

Vzdelávanie a graduačný rast:

prof.      Inauguračná prednáška, Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, v odbore  3-3-16 Ekonomika a manažment podniku, názov inauguračnej prednášky: Metódy a modely analýzy a plánovania projektových zdrojov v podniku, 2021.

doc.       Habilitovaný, Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, v odbore  3-3-16 Ekonomika a manažment podniku, názov habilitačnej prednášky: Koncepčný rámec manažmentu projektového portfólia s akcentom na jeho optimalizačnú etapu, 2014.

PhD.      Denné doktorandské štúdium, Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, odbor 62-03-9 Odvetvové a prierezové ekonomiky, názov dizertačnej práce: Ekonomické aspekty inteligentných dopravných systémov v cestnej doprave, 2005

Ing.        Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, odbor: cestná doprava, 2002.

Garantovanie štúdia:

Ekonomika a manažment podniku I. stupeň Bc.

Ekonomika a manažment podniku II. stupeň Ing.

Ekonomika a manažment podniku – spolugarant habilitačného konania a inauguračného konania

 

Vedeckovýskumné zameranie:

V rámci vedeckovýskumnej činnosti sa Pavol Kráľ prioritne zameriava na problematiku projektového manažmentu, taktických marketingových aktivít, strategického marketingu a ďalších vybraných disciplín  spadajúcich do oblasti ekonomiky a manažmentu podniku. Podstatnú časť jeho publikačnej činnosti tvoria vedecké publikácie orientované na problematiku projektového manažmentu (nástroje a metódy projektového manažmentu, projektové riziká, manažment  a optimalizácia projektového portfólia a pod.), marketingu (nástroje marketingovej komunikácie, hodnotenie spokojnosti zákazníka, manažment značky atď.), ako aj finančného manažmentu (predikčné bankrotné modely, manažment finančných rizík a pod.). Okrem uvedeného sa v rámci vedeckovýskumných aktivít zaoberá projektovým financovaním, hodnotením ekonomickej efektívnosti projektových investícií verejného a súkromného sektora, marketingovým riadením a plánovaním, realizáciou marketingových analýz, formulovaním marketingových stratégií.

V roku 2008 sa stal členom Spoločnosti pre projektové riadenie (SPPR) a v rokoch 2010 - 2019 pôsobil ako člen Odbornej skupiny Vzdelávanie (OS SPPR-V), ktorá tvorila odbornú platformu subjektov zaoberajúcich sa vzdelávaním, poradenstvom a výskumom v oblasti projektového riadenia, podporovala prepojenie výučby projektového riadenia s uplatnením projektového riadenia v praxi.

V roku 2018 sa zúčastnil hackathonu k EŠIF – predstavenie námetu na zlepšenie systému implementácie EŠIF s názvom „Racionalizácia komunikácie medzi riadiacich orgánom a žiadateľom / prijímateľom o NFP“. Predložený návrh bol vybraný medzi desať najlepších v SR, ktoré postúpili do rozpracovania v rámci hackathonu .

            Pavol Kráľ sa aktívne podieľa na realizácií domácich a zahraničných projektov základného a aplikovaného výskumu orientovaného na oblasť ekonomiky a manažmentu podniku a projektov financovaných z EŠIF s prínosom pre teóriu a prax.

Najvýznamnejšie pedagogické výstupy (5max):

Kráľ, P. (2015). Project management tools, methods and techniques, 1. vyd. Bratislava: DOLIS, 168 s. ISBN 978-80-8181-038-1

Kremeňová, I., Kráľ, P., Močková, M. (2012). Projektový manažment: návody na cvičenia pre Fakultu PEDAS 1. vyd. EDIS, Žilina: Žilinská univerzita, 237 s. ISBN 978-80-554-0506-3.

Birnerová, E., Kráľ, P. (2010) Strategický marketing, 1. vyd. EDIS, Žilina: Žilinská univerzita, 249 s. ISBN 978-80-554-0220-8.

Kremeňová, I. a kol (2009). Projektový manažment, 1. vyd. EDIS, Žilina: Žilinská univerzita, 446 s. ISBN 978-80-554-0148-5

Najvýznamnejšie vedecké publikácie (5max):

Marousek, J., Rowland, Z., Valaskova, K., Kral, P. (2020). Techno-economic assessment of potato waste management in developing economies Clean Technologies and Environmental Policy: Focusing on Technology Research, Innovation, Demonstration, Insights and Policy, 22(4), 937-944. (Wos, IF = 2,429/Q2, AIS: Q3)

Lazaroiu, G., Valaskova, K., Nica, E., Durana, P., Kral P., Bartos, P., Marouskova, A. (2020). Techno-economic assessment: food emulsion waste management Energies, 13(18), 1-12. (Wos, IF = 2,702/Q3, AIS: 0,386, Q3)

Janoskova, K., Kral, P. (2019). An in-depth analysis of the summary innovation index in the V4 countries. Journal of competitiveness, 11(2), 68-83. (Wos, IF = 3,649/Q1, AIS: Q4)

Kral, P., Valjaskova, V., Janoskova, K. (2019). Quantitative approach to project portfolio management: proposal for Slovak companies. Oeconomia Copernicana, 10(4), 797-814. (Wos, IF = 2,128/Q2, AIS: Q4).

Majerova, J., Krizanova, A., Corejova, T., Kral, P. (2018). Subsidies to increase remote pollution? Science and Engineering Ethics, 24(2) (2018), 755-767.  (WoS, IF = 2,787/Q1, AIS: 0,666, Q2).

 

Scientometrické údaje:

WoS

h-index                                               10

počet verifikovaných recenzií            2

SCOPUS

h-index                                               11

Google Scholar

h-index                                               15

i10-index                                            19

 

 

 

Projekty:

Projekt VEGA 1/0619/20 Fundamentálny výskum kvantitatívnych a kvalitatívnych determinantov inovačného potenciálu a inovačnej výkonnosti podniku vo väzbe na zvyšovanie jeho konkurencieschopnosti (2020 – 2022) – zodpovedný riešiteľ

Projekt VEGA 1/0064/20 Behaviorizmus v spoločensky zodpovednej komunikačnej stratégii podniku(2020 – 2022) – spoluriešiteľ

Projekt  APVV 15-0505 Integrovaný model manažérskej podpory budovania a riadenia hodnoty značky v špecifických podmienkach SR (2016 – 2020) – spoluriešiteľ

Projekt  APVV 14-0841 Komplexný model predikcie finančného zdravia slovenských podnikov (2015 – 2018) – spoluriešiteľ

Projekt  VEGA 1/0656/14 Výskum možností aplikácie kreditných defaultných modelov v podmienkach SR ako nástroja objektívnej kvantifikácie kreditných rizík podnikateľských subjektov (2014 – 2016) – spoluriešiteľ

Projekt VEGA 1/0473/12 Integrovaný model budovania hodnoty značky ako nástroja marketingového mixu podniku (2012 – 2014) –  spoluriešiteľ

Projekt  VEGA 1/0357/11 Výskum možnosti aplikácie fuzzy-stochastického prístupu a Corporate Matrics ako nástrojov kvantifikácie rizík (2011 – 2013) – spoluriešiteľ

Projekt VEGA 1/1239/04 Ekonomické aspekty inteligentného dopravného systému (dopravnej telematiky) v odbore cestnej dopravy (2004 – 2006) – spoluriešiteľ

Projekt  VEGA 1/049/03 Metodika stanovenia indexu spokojnosti zákazníka vo verejnej osobnej doprave (2003 – 2004)– spoluriešiteľ

Projekt  KEGA 3/4052/06 Koncepcia a tvorba študijného programu medziodborového štúdia Logistický manažment (2006 – 2008) – spoluriešiteľ

Projekt ŠF EÚ - ITMS 261102230083 Kvalita vzdelávania a rozvoj ľudských zdrojov ako piliere vedomostnej spoločnosti na Fakulte PEDAS Žilinskej univerzity v Žiline (2013 – 2015) – spoluriešiteľ

Projekt ŠF EÚ PL-SK/ZAIPP/II/060 Ekonomicko-sociálne aspekty cezhraničnej spolupráce hospodárskych subjektov v regióne Žilinského kraja a Sliezskeho vojvodstva (2011 – 2012) – spoluriešiteľ

Projekt ŠF EÚ Inovácie – cesta k zvyšovaniu konkurenčnej schopnosti a rozvoju regiónov (2009 – 2012) – zodpovedný riešiteľ

Projekt PMUni - The international Network for Professional Education and Research in Process and Project Management (2010 – 2011) – spoluriešiteľ

Projekt MVTS Rus/SR/ŽU/08 Globalizácia a rozvoj infraštruktúry (2008 – 2009) – spoluriešiteľ

Projekt IV 1/KE/09 Marketingová komunikácia podniku v medzinárodnom prostredí (2009) – zodpovedný riešiteľ

Projekt TASID V/819/2002 Technológia a služby inteligentnej dopravy v podmienkach SR(2003 – 2005) – spoluriešiteľ

Projekt CONNECT - Coordination and Simulation of Innovative ITS Activities in Central and Eastern European Countries – CONNECT, TEN-T Programme EK (dodatok č. 3 k zmluve 472/VÚD, 2002) – spoluriešiteľ

Zmluva o dielo č. 472 VÚD/2002 Inteligentné dopravné systémy: Správa pre priebežnú oponentúru (2002 – 2004) – spoluriešiteľ

Doplňujúce informácie:

člen Vedeckej rady FPEDAS, ŽU v Žiline

člen redakčnej rady vedeckého časopisu Ekonomicko-manažérske spektrum, ISSN 1337-0839

člen Editorial board vedeckého časopisu Psychosociological Issues in Human Resource Management, ISSN 2332-399X, e-ISSN 2377-0716

člen programového výboru medzinárodnej vedeckej konferencie Globalizácia a jej sociálno-ekonomické dôsledky

hodnotiteľ projektov VEGA

Uložiť
Predvoľby používateľov súborov cookie
Používame cookies, aby sme vám zaistili čo najlepší zážitok na našej webovej stránke. Ak odmietnete používanie cookies, táto webová stránka nemusí fungovať podľa očakávania.
Prijať všetky
Odmietnuť všetky
Essential
Tieto súbory cookie sú potrebné na správne fungovanie webovej stránky. Nemôžete ich zakázať.
Core
Prijať
Analytics
Nástroje používané na analýzu údajov na meranie efektívnosti webovej lokality a na pochopenie jej fungovania.
Google Analytics
Prijať
Odmietnuť
Marketing
Súbor techník, ktorých cieľom je obchodná stratégia a najmä štúdium trhu.
YouTube
Prijať
Odmietnuť