Oddelenie marketingu a spoločenských vied

Kontakty

Pozícia:
Vedúca oddelenia marketingu a spoločenských vied
Adresa
BF307
E-mail
Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
Telefónne číslo
+421/41/513 32 10

Doplnkové informácie

Doplnkové informácie
Researcher ID:                     P-2328-2015
ORCID Number:                   https://orcid.org/0000-0001-5278-9275
Pozícia:                                   Vedúca oddelenia marketingu a spoločenských vied, docent 
Miestnosť:                              BF 307
Mail:                                     Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
Telefónne číslo:                      +421/41/513 32 10
Konzultačné hodiny:              Pondelok 10:00-12:00 

 

Zabezpečované predmety:             

Spoločensky zodpovedné podnikanie

I. stupeň Bc.

Zdieľaná a cirkulárna ekonomika I. stupeň Bc.
Etika podnikania I. stupeň Bc.

Personálny manažment

II. stupeň Ing.

 

Vzdelávanie a graduačný rast:

PhD.      denné doktorandské štúdium, Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, odbor 62-03-9 Odvetvové a prierezové ekonomiky, názov dizertačnej práce: Význam a úloha Public relations v komunikačnej politike vysokých škôl, 2011

Ing.        Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, odbor: 3.3.16 Ekonomika a manažment podniku, 2008

 

Vedeckovýskumné zameranie:

Ing. Katarína Zvaríková, PhD., je vedúcou oddelenia marketingu a spoločenských vied na Katedre ekonomiky, Fakulty prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov. Jej odborný profil sa formoval na Žilinskej univerzite v Žiline, kde absolvovala aj doktorandské štúdiom s tému dizertačnej práce Význam a úloha Public relations v komunikačnej politike vysokých škôl. V súčasnosti sa vo svojej vedecko-výskumnej činnosti zameriava najmä na oblasť spoločensky zodpovedného podnikania a zdieľanej a cirkulárnej ekonomiky. Absolvovala erasmus programy v Českej republike, Taliansku a Chorvátsku. Publikuje v renomovaných indexovaných a impaktovaných zahraničných časopisoch. Je členkou edičnej rady Journal of Self-governance and Management Economics, recenzuje články do indexovaných a impaktovaných zahraničných časopisov. Participuje na projektoch VEGA a APVV ako spoluriešiteľ a ako zodpovedný riešiteľ zahraničného vedeckého projektu GAAA.

 

Najvýznamnejšie pedagogické výstupy (5max):

Zvaríková, K. (2023). Spoločensky zodpovedné podnikanie, EDIS Žilina, 2023, 109 str., ISBN 978-80-554-1938-1

Michalková, L., Zvaríková, K., Frajtová Michalíková, K. (2022). Investičný manažment, EDIS Žilina, 2022, 142 str., ISBN 978-80-554-1922-0

 

Najvýznamnejšie vedecké publikácie (5max):

Zvarikova, K., Gajanova, L., & Horak, J. (2024). Exploring CSR performance as a proxy for competitive advantage across sectors in the Central European countries. Oeconomia Copernicana, 15(3), 991-1020. https://doi.org/10.24136/oc.3247 (WoS, kvartil 2023 -  Q1; JIF RANK - 13/600; Q2 AIS; JCR Category - Economics; autorský podiel -  50 %)

Zvarikova, K., Musova, Z., Rowland, Z., & Skypalova, R. (2024). Factors determining the implementation of corporate social responsibility in the SME segment in the V4 region. Equilibrium-Quarterly Journal of Economics and Economic Policy, 19(4). (WoS, kvartil 2023 - Q1; JIF RANK - 53/600; Q3 AIS, JCR Category - Economics, autorský podiel - 50%)

Valaskova, K., Androniceanu, A. M., Zvarikova, K., & Olah, J. (2021). Bonds between earnings management and corporate financial stability in the context of competitive ability of enterprises. Journal of Competitiveness, 13(4), 167-184. (WoS, kvartil 2021 - Q1; IF 2021 - 3,850; Q3 AIS - 0,442; JCR Category - Economics; autorský podiel - 30%)

Gavurova, B., Belas, J., Zvarikova, K., Rigelsky, M., & Ivankova, V. (2021). The Effect of Education and R&D on Tourism Spending in OECD Countries: An Empirical Study. Amfiteatru Economic, 23(58), 806-823. (WoS, kvartil 2021 - Q2; IF 2021 - 2,304; JIF RANK – 174/381; Q4 AIS - 0,233; JCR Category - Economics; autorský podiel - 25 %)

Zvarikova, K., Dvorsky, J., Belas, J., Metzker, Z. (2024). Model of sustainability of SMEs in V4 countries. Journal of Business Economics and management, 25(2), 226-245. (WoS; kvartil 2023 - Q2; JIF RANK – 153/600; Q3 AIS, JCR Category – Economics; autorský podiel – 30 %) 

 

Scientometrické údaje:

WoS  
h-index                                                11
počet publikácií  30
počet verifikovaných recenzií          28
SCOPUS  
h-index                                                15
počet publikácií  33
Google Scholar  
h-index                                                23
i10-index                                            37
počet publikácií 72

 

Projekty:

Projekt NFP313011BWN6 Implementačný rámec a business model internetu vecí v inteligentnom priemysle – zodpovedný riešiteľ 

GA AA - Impact of CSR concept implementation in small and medium-sized enterprises in the region V4 – zahraničný výskumný projekt (pridelené prostriedky 2 000 €)

VEGA 1/0121/20  - Výskum systémov transférového oceňovania ako nástroja merania výkonnosti národných a nadnárodných spoločností v kontexte earnings managementu v podmienkach Slovenskej republiky a krajín V4 - zodpovedný riešiteľ 

VEGA 1/0210/19 - Výskum inovatívnych atribútov kvantitatívnych a kvalitatívnych fundamentov oportunistického modelovania zisku-  zodpovedný riešiteľ 

Doplňujúce informácie:

členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie Globalizácia a jej sociálno-ekonomické dôsledky

členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie Ekonomika Management Finance (EMF 2022)

členka redakčnej rady časopisu Journal of Self-Governance and Management Economics

hodnotiteľ projektov VEGA

Predvoľby používateľov súborov cookie
Používame cookies, aby sme vám zaistili čo najlepší zážitok na našej webovej stránke. Ak odmietnete používanie cookies, táto webová stránka nemusí fungovať podľa očakávania.
Prijať všetky
Odmietnuť všetky
Essential
Tieto súbory cookie sú potrebné na správne fungovanie webovej stránky. Nemôžete ich zakázať.
Core
Prijať
Analytics
Nástroje používané na analýzu údajov na meranie efektívnosti webovej lokality a na pochopenie jej fungovania.
Google Analytics
Prijať
Odmietnuť
Marketing
Súbor techník, ktorých cieľom je obchodná stratégia a najmä štúdium trhu.
YouTube
Prijať
Odmietnuť
Uložiť