doc. Ing. Katarína Zvaríková, PhD.
Oddelenie marketingu a spoločenských vied
Doplnkové informácie
Researcher ID: P-2328-2015
ORCID Number https://orcid.org/0000-0001-5278-9275
Pozícia: vedúca oddelenia marketingu a spoločenských vied, vysokoškolský učiteľ
Miestnosť: BF 341
Mail:
Telefónne číslo: +421/41/513 32 57
Konzultačné hodiny: streda 9.00-11.00
Zabezpečované predmety:
Spoločensky zodpovedné podnikanie |
II. stupeň Bc. |
Kvantitatívny a kvalitatívny výskum |
II. stupeň Bc. |
Zdieľaná a cirkulárna ekonomika |
III. stupeň Bc. |
Vzdelávanie a graduačný rast:
PhD. denné doktorandské štúdium, Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, odbor 62-03-9 Odvetvové a prierezové ekonomiky, názov dizertačnej práce: Význam a úloha Public relations v komunikačnej politike vysokých škôl, 2011
Ing. Žilinská univerzita v Žiline, Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, odbor: 3.3.16 Ekonomika a manažment podniku, 2008
Garantovanie štúdia:
Vedeckovýskumné zameranie:
Ing. Katarína Zvaríková, PhD., je vedúcou oddelenia marketingu a spoločenských vied na Katedre ekonomiky, Fakulty prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov. Jej odborný profil sa formoval na Žilinskej univerzite v Žiline, kde absolvovala aj doktorandské štúdiom s tému dizertačnej práce Význam a úloha Public relations v komunikačnej politike vysokých škôl. V súčasnosti sa vo svojej vedecko-výskumnej činnosti zameriava najmä na oblasť spoločensky zodpovedného podnikania a zdieľanej a cirkulárnej ekonomiky. Absolvovala erasmus programy v Českej republike, Taliansku a Chorvátsku. Publikuje v renomovaných indexovaných a impaktovaných zahraničných časopisoch. Je členkou edičnej rady Journal of Self_governance and Management Economics, recenzuje články do indexovaných a impaktovaných zahraničných časopisov. Participuje na projektoch VEGA a APVV ako spoluriešiteľ a ako zodpovedný riešiteľ zahraničného vedeckého projektu GAAA.
Najvýznamnejšie pedagogické výstupy (5max):
Zvaríková, K. (2023). Spoločensky zodpovedné podnikanie, EDIS Žilina, 2023, 109 str., ISBN 978-80-554-1938-1
Michalková, L., Zvaríková, K., Frajtová Michalíková, K. (2022). Investičný manažment, EDIS Žilina, 2022, 142 str., ISBN 978-80-554-1922-0
Najvýznamnejšie vedecké publikácie (5max):
Valášková, K., Androniceanu, A. M., Zvaríková, K., Olah, J. (2021). Bonds between earnings management and corporate financial stability in the context of the competitive ability of enterprises. Journal of competitiveness, 13(4), 167-184. (WoS – Q1; IF – 3,850; JIF RANK - 41/377; Q3 AIS – 0.442; JCR Category – ECONOMICS; Scopus – Q1, SJR – 0,93; autorský podiel – 30 %)
Ballerini, J., Alam, G. M., Zvaríková, K., Santoro, G. (2022). How emotions from content social relevance mediate social media engagement: evidence from European supermarkets during the COVID-19 pandemic. British Food Journal, Early Access 2022 (WoS – Q2; IF – 3,224; JIF RANK – 11/22; Q2 AIS - 0.394; JCR Category -AGRICULTURE ECONOMICS & POLICI; Scopus – Q2, SJR – 0,609; autorský podiel – 40 %)
Gavurova, B., Belas, J., Zvarikova, K., Rigelsky, M., & Ivankova, V. (2021). The Effect of Education and R&D on Tourism Spending in OECD Countries: An Empirical Study. Amfiteatru Economic, 23(58), 806-823. (WOS - Q2; IF 2021 - 1,983; JIF RANK – 182/376; Q4 AIS - 0,169; JCR Category - Economics; autorský podiel 25 %)
Belas, J., Gavurova, B., Schonfeld, J., Zvarikova, K., & Kacerauskas, T. (2017). Social and economic factors affecting the entrepreneurial intention of university students. Transformation in Business & Economics, 16(3), 220-239 (kvartil 2017 – Q2; IF 2017 – 1,112; JIF RANK - 177/353; Q4 AIS – 0,085; JCR Category - Economics; autorský podiel – 20 %)
Belas, J., Dvorsky, J., Tyll, L., & Zvarikova, K. (2017). Entrepreneurship of university students: Important factors and the propensity for entrepreneurship. Administratie si Management Public, 2017(28), 6 - 24 (SCOPUS kvartil 2017 - Q1; SJR - 0,991; autorský podiel 25%)
Scientometrické údaje:
WoS
h-index 9
počet verifikovaných recenzií 17
SCOPUS
h-index 10
Google Scholar
h-index 16
i10-index 23
Projekty:
Projekt NFP313011BWN6 Implementačný rámec a business model internetu vecí v inteligentnom priemysle – zodpovedný riešiteľ
GA AA - Impact of CSR concept implementation in small and medium-sized enterprises in the region V4 – zahraničný výskumný projekt (pridelené prostriedky 2 000 €)
VEGA 1/0121/20 - Výskum systémov transférového oceňovania ako nástroja merania výkonnosti národných a nadnárodných spoločností v kontexte earnings managementu v podmienkach Slovenskej republiky a krajín V4 - zodpovedný riešiteľ
VEGA 1/0210/19 - Výskum inovatívnych atribútov kvantitatívnych a kvalitatívnych fundamentov oportunistického modelovania zisku- zodpovedný riešiteľ
Doplňujúce informácie:
členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie Globalizácia a jej sociálno-ekonomické dôsledky
členka organizačného výboru medzinárodnej konferencie Ekonomika Management Finance (EMF 2022)
členka redakčnej rady časopisu Journal of Self-Governance and Management Economics
hodnotiteľ projektov VEGA